pondělí 7. prosince 2009

ARRL EME contest

V prosincovém kole ARRL EME contestu jsem chtěl navázat druhou etapou na první EME QSO z předchozího kola. Tentokrát ovšem z lepšího druhého QTH s cílem nějakou stanici zachytit a navázat alesponě jedno jediné QSO.
Na EME testy jsem si vyhradil nedělní dopoledne. Doma jsem byl ráno pomalejší a tak jsem přijel na místo činu později, než jsem plánoval. Vše nachystal a několikrát vylezl ještě na stožár a namontoval nové anténní relé.
Pak jsem již za dohledu obecenstva Pavla OK2IFS přizvednul antény v elevaci, natočil kmitočet EA6VQ a co myslíte. Byl tam. Spojení bylo otázkou chvilky, nejlepší relace byla -15dB.
S jídlem roste chuť, další frekvence, kde měl být K9MRI. Signál je poměrně pěkně slyšet i z reproduktoru. Začínám volat a najednou vidím, že rafiky se špatným PSV opět signalizují závadu, se kterou se delší dobu potýkáme a neumíme lokalizovat. První myšlenka je proč právě teď. Ale Pavel byl dobrou podporou, hned vylezl na stožár a vyměnil propojku mezi slučovačem a anténním boxem. Snad je závada již definitivně opravena a potvrzena chybou země v konektoru.
Jen Měsíc neměl pro naše hledání pochopení a dále nekompromisně zapadal. Již byl nějaké 3° nad obzorem, kdy jej opět hledám, nalézám na stejném místě a volám. Spojení parádní, v maximu nějakých -13dB.
Více jsem toho ale neudělal. Ale cíl mise splněn a s uspokojením jsem jel domů posilnit se za "dobrý" výkon nedělním obědem.
Malá videoukázka ze spojení s K9MRI je na http://www.youtube.com/watch?v=F8O9DAOziac

Žádné komentáře: