úterý 22. února 2011

C56EME

Skončila velmi úspěšná EME expedice do Gambie C56EME v podání operátorů PE1L, PA3CEE a PE9DX. Vytvořili nový světový rekord, kdy na jedné expedici navázali spojení v pásmu 144 MHz s 361 různými EME stanicemi.
Já jsem nechtěl také zůstat pozadu a tak jsem brzy ráno 17.2. vyrazil na EME QTH. Chlapi ale po náročném programu posledních dní spali a objevili se na pásmu až půl hodiny před západem Měsíce. Slyšel jsem je pěkně, ale jako první si vybrali jinou stanici, se kterou dělali spojení půl hodiny a skončili právě 2 minuty před moonsetem. Jelikož jsem je přijímal pěkně, věřil jsem, že se mi QSO v následující dny podaří.
O den později večer jsem vyrazil na EME podruhé tentokrát na celou noc. Po zapnutí rádia na jejich frekvenci 144.117 MHz jsem hned dekódoval jejich signál na úrovni -19dB! V Gambii byl právě východ Měsíce a operátoři si libovali celou expedici, jak u nich pěkně funguje ground gain. Asi po 10-ti minutách jsem se dostal na řadu a další pěkné spojení (init č. 100) a nová DXCC na 2m je doma.

100 18/02/2011 20:18 C56EME  IK13QL   RO/O   -23/-22  5125km

Žádné komentáře: