pondělí 21. listopadu 2011

ARRL EME contest 2011

V letošním roce jsem se zúčastnil obou etap ARRL EME contestu, ale vždy jen jedno okno.
V prvním kole 23.10.2011 nad ránem při východu Měsíce obracím pozornost na stanice z východu a VK. Snadno dělám 7K3LGC a po té se snažím o spojení s VK3OF. Ale během našeho spojení mu vypověděl službu PA a Rex se urychleně pouští do výměny elektronky. Dělám postupně RA0FCA ze zajímavého čtverce QN16, což je Sachalin, dále dvě UA9. A to už je VK3OF opět na bandu a produkuje nádherný signál se svými 400W. Je o něj veliký zájem a až do jeho Moonsetu se mi spojení s mým QRP nepodařilo. Pak jsem již dělal jen EU stanice, z nichž byly nejzajímavější OK-DL EME expedice IS0/OK5EME a spojení s Martinem OK1UGA na zatím nejmenší EME QRB 128 km. Před polednem je již okno na NA a dělám spojení s AD4TJ z Virginie, což je můj nový WAS.. Celkem jsem za první kolo přidal 14 nových initiálů a 3 nové čtverce.
Na druhé listopadové kolo ARRL EME contestu jsem musel doma opravit PA po A1 contestu, kdy vyhořelo žhavicí trafo. Opět jsem si vybral druhé okno. Večer jsem do auta nastěhoval PA, o půlnoci vstanul z postele a jel na EME QTH. Časově to mám již natrénováno a tak s východem Měsíce jsem QRV na pásmu a na zahřátí si dávám JS3CTQ a Welcome drink. Opět jako v prvním kole se zaměřuji na VK/ZL. Slyším 2 stanice ze ZL, ale nedaří se mi prorazil pile-up volajících. To v Austrálii jsem úspěšnější. Oproti předchozímu kolu již poměrně snadno dělám Rexe VK3OF a nedlouho po něm VK6WS. Když se mi do západu Měsíce v ZL nedaří, našel jsem čistou frekvenci a dal jsem se na výzvu. Dlouho nikdo nevolá a tak jsem se pustil do šroubování krytu PA. Občas jsem z pod stolu mrknul na obrazovku a najednou vidím, že mě volá VK2KU. Paráda a nový ODX 15805 km je doma. Na výzvu se mi již kromě UR3EE nikdo neozval, tak vyzobávám po pásmu nové stanice DL7UDA, RK9JR, IW3HVB, YU7TT, UX3LV. Konečně ale přichází hlavní bod programu a to pokus o spojení s expedicí na 8P. Měsíc již mají na Barbadosu také viditelný a na chatu oznamují, že začínají dávat výzvu. Ladím tedy na ohlášený kmitočet
144.120, jsou tam a začínám je volat. I když se jednalo o jejich poslední den provozu, tak jsem stejně nepočítal s tak rychlým spojením. Přišel jsem jako druhý na řadu a nová DXCC č. 68 je hotová. Takže mise splněna a vše navíc bude jen třešnička na dortu. Pokračuji dále v lovu initiálů - HA8CL a pak na výzvu mimo již dříve dělaných přišli DL2FCN, PA7RP. Taky Joe K1JT zavolal. Na chatu jsem zlanařil Benniho TF3CY, aby se přeladil z jeho hvizdem zarušeného kmitočtu a podíval se po mé výzvě. Sice jsem viděl na monitoru jeho signál, ale program odmítnul cokoli zdekódovat.
Po spojení s F6HEO, který přinesl pro mě nový běžný EU čtverec JN17, jsem se přeladil na nový kmitočet TF3CY a nyní spojení proběhlo jako na drátkách  a připisuji si další novou DXCC č. 69. Následně jsem si domluvil další sked s ZS2BK. Tentokrát jsem jej i přes jeho QRP 150W dekódoval velmi dobře a vždy jsem musel dlouho čekat, až se to podaří i na jihu Afriky. Trpělivost přináší nejen růže, ale i novou stanici a čtverec KF26. Určitě se jedná o mé časově nejdělší EME QSO - 26 minut. Správně to ZS2BK označil jako horror QSO. Po spojení s AD4TJ a K7MAC z Idaho jsem zabalil rádio a učinkování v ARRL EME contestu jsem završil dobrým domácím obědem.
S druhou etapou jsem velmi spokojen - 25 QSO, 17 initiálů, 9 nových čtverců a 2 DXCC.

Žádné komentáře: