pondělí 21. října 2013

Upgrade 70cm antény

mé současné VKV antény
Těsně před loňským UHF contestem jsem namontoval doma na stožár anténu pro pásmo 432 MHz. Chtěl jsem hlavně vyzkoušet, zda se na tomto pásmu dovolám dále než na vedlejší kopec. Přeci jen nebydlím v ideálním VKV stanovišti, ale vysílání s nadsázkou připomíná provoz ze dna hrnce.
antény v elevaci
Během ročního občasného provozu mě překvapilo, že by i 70cm nemuselo být úplně nejhorší. Když se přiblížil po několika letech čas montáže elevačního mechanismu (za jeho výrobu musím opět poděkovat Pavlovi OK2IFS), uzrála ve mě myšlenka ještě posílit anténu a z jednoduché antény udělat dvojče. A tak se i stalo. Veškerá montáž všeho na stožáru se mi nakonec protáhla asi na trojnásobek plánovaného času. Prostě jak to bývá ..... vše jde pomaleji a hlavně pokazí se, co snad jen může. U mě se projevila nejméně očekávaná závada při dotahování N konektoru na jedné z antén, kdy panelová zásuvka se pěkně rozdělila na dvě části. Taky samotná montáž jde pomaleji, když se musím se vším ke stožáru vyšplhat až na samotnou špici střechy. Ale nakonec se vše podařilo a antény jsou již i otestovány v provozu. Aktuální stav je tedy 2x19el. pro 70cm, 4el. na 6m a snad již ne dlouho stará 7el. pro pásmo 2m. Vše v designu podle DK7ZB.


Žádné komentáře: