pondělí 11. listopadu 2013

EME expedice H44HP

Po nedávné expedici do FP se vydal Hermann DL2NUD na expedici do Pacifiku, kde aktivoval dvě země - Šalamounovy ostrovy H4 a Vanuatu YJ.
Do Pacifiku je to daleko a tak jsou okna, kdy je možné teoreticky spojení navázat, dost krátká. Po návratu z Vanuatu zpět do Honiare, hlavního města Šalamounových ostrovů, vysílal nejdříve na vyšších pásmech, pak v časech pro severní Ameriku a konečně přišly na řadu 3 dny, kdy chtěl být aktivní v čase pro Evropu. Hned při první příležitosti jeho provozu na 2m jsem tedy vyrazil na EME QTH zkusit štěstí. Měsíc zrovna vycházel a já naladil jeho kmitočet 144.146. Už při jeho první sekvenci vidím pěkné stopy od RRR a tak jsem se přidal k velkému zástupu volajících. Jaké bylo milé překvapení, když mi Hermann okamžitě na první zavolání odpověděl a než se mi stačil koncový stupeň pořádně zahřát, už jsem jej mohl zase vypnout. Slyšel jsem jej nejlépe -22dB a dostal jsem report dokonce -19dB. Zajisté dopomohl ground gain, spojení bylo uskutečněné při elevaci pouhý 1°.

Žádné komentáře: