pondělí 6. ledna 2014

Nová anténa pro 144 MHz


VKV antény - pohled z ulice

Při říjnové přestavbě VKV antén na mém domácím stožárku ještě nedošlo k plánované výměně 7el. DK7ZB, kterou jsem používal od Silvestra roku 2007. Zbývala maličkost - anténu dokončit. Poněvadž v listopadu již byla venku zima a brzy tma, nastěhoval jsem se do sklepa, což je velká místnost s dveřmi přímo na zahradu. Mohl jsem tak dokončit anténu v teple. Pochválen jsem moc nebyl. I když jsem se snažil po sobě zahladit stopy a vysát dokonale všechny piliny, stejně byly nějaké pozůstatky bedlivým ženským okem odhaleny.
detail dipólu
ve sklepě bylo místa tak akorát
 Po letech jsem tedy dokončil anténu novou 10el. DK7ZB. Provedení dipólu jsem zvolil bez konektoru a koaxiální kabel je tam připojen napevno, jak je patrné na obrázku.

Hned po Vánočních svátcích během rodinné dopolední procházky jsem konstatoval, že je teplo, bezvětří a rodině oznámil: "dneska by to šlo". Výměna antény se zdařila, ale nejhorší okamžik bylo nasazení antény na ráhno. Přeci jen na samém vršku střechy na špičkách s 6-ti metrovou anténou v jedné ruce se špatně balancuje.
Z antény jsem spokojený, jen budu muset ještě trochu zkrátit dipól, neb anténa ladí ještě pořád nízko. Nyní snad mám domácí antény podle představ a uvidím, co mě zase kdy okolo antén napadne.
Minulá anténa 7el. DK7ZB byla provizorní a nakonec jsem ji používal 6 roků. Za tu dobu jsem na ni udělal podle logu 1832 QSO (moc jsem nejezdil závody), z toho bylo 443 spojení odrazem od meteorických stop, 1 EME QSO a pracoval jsem na tuto anténu se stanicemi celkem ze 322 čtverců.

montáž zakončená večerní fotkou

Žádné komentáře: