pondělí 14. dubna 2014

EME expedice Trinidad a Tobago

28 el. Xpol anténa DF7KF
Kolegové amatéři z Německa DL9MS, DF7KF a DM1AC podnikli EME expedici na ostrov v Karibské oblasti, kde vysílali ze zajímavé lokality Trinidad a Tobago pod značkou 9Y4TBG.
Sice jsem byl nakonec úspěšný a spojení proběhlo, ale dost jsem se pro něj nadřel.
Při prvním pokusu jsem se znepokojením musel konstatovat, že mám opět problém s dekódováním. Signál vidím krásně na monitoru, ale zdekóduji jen občas. Jak jsem zjistil, na straně expedice mě brali dobře. A takto jsem se vyloženě protrápil během dvou nocí. Co s tím?
Neustále jsem se myšlenkami trápil a tak jsem před posledním pokusem s sebou vzal starý notebook, na kterém jsem kdysi provozoval meteority, že alespoň vyzkouším dekódování na jiném stroji. A to mě asi někdo osvítil. Když jsem dorazil na EME QTH a zapnul PC, tak naběhnul, ale v momentě, kdy jsem začal volat VK3 stanici, tak ztuhnul a už se neprobudil. Později při pokusech o jeho oživení se z počítače navíc ještě zakouřilo. Nastala tedy poslední možnost - vše přehodit na notebook. Doinstaloval jsem potřebné programy, nastavil, vyzkoušel. Celé roky vozím v kufru u rádia PTT interface na USB. Na straně USB jej vidím, ale PTT nejde. Když otevřu krabičku, tak jsem viděl utržený drátek, který byl původně přiletovaný přímo na malé SMD nožce FTDI čipu. Už nebylo co více zkazit. Beru do ruky trafopájku, zamžourám unavenýma očima pro lepší zaostření, lup a zdá se, že nožička nějak drží. Musím se pochválit. Já se i trefil a interface funguje! Zkouším pokusná spojení a zdá se vše v naprostém pořádku. Jen to pohodlí bylo menší. Jsem zvyklý používat 3 monitory a také jsem ztratil komfort trackingu a často tak zapomněl antény posunout ručně za Měsícem.
Po zahájení provozu expedice jsem s úlevou konstatoval, že nyní dekóduji na 100% a spojení se, co by má 88. DXCC na 2m, podařilo.
Jen škoda, že jsem nemohl v tu chvíli na jejich signálu porovnat dva různé počítače, což byl původní záměr.
Expedici jsem bral stabilně velmi dobře, nejlépe -19dB.

Žádné komentáře: