středa 18. března 2015

EME expedice Falklandy

První EME expedicí roku 2015 je provoz K5QE, N0QJM a W7XU z Falkland pod značkou VP8DQE pouze v pásmu 144 MHz.  Třetí den provozu jsem měl asi hodinu času pokusit se o spojení.
Po zapnutí rádia jsem napočítal asi 14 volajících stanic, ale signál z VP8 jsem registroval jen občas v náznacích. Počkal jsem si tedy na správné stočení polarizační roviny a signál pak začal narůstat na intenzitě a byl  nádherně čitelný. Dost se však podmínky měnily, možná ještě v důsledku velké polární záře z předchozího dne. Občas byl signál z Falkland až extrémně silný v maximu -16dB a pěkně tak slyšitelný i z reproduktoru. Samozřejmě jsem je volal a když se naplnil čas mého odjezdu z QTH, konečně přišla odpověď pro mě a  spojení proběhlo u mě -18dB.
Falklandy jsou má 99. DXCC v pásmu 2m.

Žádné komentáře: