pátek 18. září 2015

EME expedice Francouzská Polynésie

Proběhla další EME expedice, kdy Giulio IW3HVB navštívil ostrov Tahiti v souostroví Francouzská Polynésie.
Vysílal pouze v pásmu 144 Mhz na dvojče Xpol antén podařilo se mu udělat necelých 200 spojení.
8.10. jsem naplánoval první pokus, kdy jsem byl na EME QTH asi hodinu. Když vysílal v pro mě správné polarizaci, přijímal jsem jej velmi pěkně max. -18dB. Jenže většinou to bylo přesně opačně a já jsem do západu měsíce spojení neudělal.
Druhou a poslední šanci jsem měl poslední den provozu. Situace se opakovala. Jak přepnul na tu správnou rovinu, byl u mě na horizontální anténě výborně. Měsíc již pomalu zapadal, když jsem konečně viděl na monitoru
151600 0 -27 2.3 180 4 # OK2PMS TX7EME BH52 OOO
Spojení proběhlo s reporty -27 / -17 dB a FO byla má 105. DXCC.

Žádné komentáře: