středa 20. března 2019

Ceuta na 144 MHz EME

anténa EF9LZ
Skončilo období několika měsíců bez nějaké EME expedice. První z dlouhodobě ohlášených expedic byla do španělské enklávy na pobřeží severní Afriky - Ceuty EA9.
Tuto expedici pořádanou X-Teamem, tedy DF2ZC a DH7FB jsem málem prošvihnul. Náhodou jsem se podíval do kalendáře a vidím, že už je předposlední den expedice s plánem provozu v pásmu 70cm a pak už zbývá jen poslední den 19.3. Tento den ani neplánovali dlouhý provoz, aby stihli vše zabalit na cestu domů. Vyšly mi z toho cca 2 možné hodiny provozu.
Spojení jsem navázal okamžitě a mohl jsem se tak radovat z nové celkově 123. DXCC v pásmu 144 MHz. Jejich stanici tvořila anténa 2 x 8 el. Xpol DK7ZB, FT-857, LNA a PA Tajfun. Vysílali z totožného QTH pod značkou EF9LZ jako v roce 2017 Zdeněk OK1DFC při EME expedici od pásma 70cm výše.

Žádné komentáře: