pondělí 30. března 2009

Jarní mikrovlnné setkání Frenštát p.R.

Letos poprvé jsem se konečně mohl zúčastnit mikrovlnného setkání ve Frenštátě pod Radhoštěm. Už dopředu jsme na cestě byli dohodnutí s Pavlem OK2IFS, který zamýšlel kromě diskuzí proměřit také pár jeho úžasných výtvorů a měl připravený slučovač 4 antén pro 70cm, slučovače pro 23cm a ozařovač paraboly pro 23 a 13cm. Poněvadž se na návštěvu nechodí s prázdnýma rukama (třeba flaškou), tak na toto setkání jsem taky něco přeci musel vzít a využít úžasné možnosti změřit nějakou konstrukci díky ochotě Petra OK2ULQ a jeho měřicímu pracovišti. Vytáhnul jsem tedy ze šuplíku již delší dobu popravený LNA pro 2m s ATF54143 a vyměnil v něm tranzistor. Je to operace nelehká, nějak se ty tranzistory postupem let zcvrkávají HI.

Ve Frenštátě nás uvítali místní pohostiní ogaři v čele s Petrem OK2STV, přijelo mnoho VKV aktivních hamů, konstruktérů a tak bylo opravdu o čem diskutovat a jak byl čas, tak i měřit.

Můj LNA jsem změřil, nastavil, tak jej opět můžu nasadit do provozu. Na prvním obrázku je nastavení přizpůsobení vstupu, na druhém obrázku je změřený zisk, kdy na výstup LNA byl zařazen útlumový článek 30dB. Zisk se tedy pohybuje okolo 19dB.





Žádné komentáře: