úterý 13. října 2009

První EME QSO

O uplynulém víkendu se konal ARRL EME contest, tedy opět příležitost s dostatečným množstvím stanic pro test příjmu signálů EME. Z minulosti již vím, že s anténou bez elevace doma nemám šanci při východu Měsíce, kvůli kopci za domem, zůstává tedy pouze možnost pokusu při jeho západu.
V nedělním odpoledni tato chvíle nastala a já dekódoval první odražený signál od Měsíce - EA6VQ. Drze jsem ho hned začal volat, ale najednou po pár minutách po něm nebyla ani stopa. Přeladil jsem se na další potenciální stanici KB8RQ a opět program dekóduje jeho výzvu. Asi po třech relacích volání mě zaregistruje a odpovídá, spojení je pak hotové v podstatě okamžitě.
Spojení proběhlo tak rychle, že jsem si ani nebyl na 100% jistý, že jej dělal právě se mnou. Zeptal jsem se jej na EME chatu, zda vše bylo skutečně pro mě a po jeho potvrzení jsem se mohl radovat. Aby taky ne, signál urazil kus cesty, nehledě na použití jedné kratší antény a k tomu městské rušení.
Snad to nebylo spojení první a na dlouhou dobu poslední.
Vím, že jsem natrefil na stanici, která má jeden z největších ant. systémů na světě, ale někdy se přeci začít musí.
11/10/2009 12:21 KB8RQ EM79SV OOO /RO JT65B 7484 km

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Jirko, Congrats k prvnimu EME QSO! Jestli muzu poradit pro pristi testy, nikdy nevolej stanici, ktera dava CQ s ockama. Za prve nevis, jestli odpoved RO je pro tebe a za druhe cim kratsi text posilas, tim je snazsi ho dekodovat. Behem weekendu napisu kratsi navod na web ok2kkw. 73 Matej, OK1TEH