pondělí 4. května 2015

2. subregionální závod 2015

Delší dobu před závodem jsem již věděl, že se závodu z rodinných důvodů nezúčastním a nepomůžu tak kamarádům v naší kolektivce OK2I (OK2KCE).
Alespoň jsem měl tedy prostor ve volných chvílích vyzkoušet zase pásmo 70cm ve velkém závodě z Opavy přímo z městské zástavby. Začal jsem až v sobotní podvečer a první hodinu u rádia jsem dělal převážně bližší tropo stanice, DL7YS od Berlína u mě boural. Pohledem do výborného programu AirScout jsem si ověřil, že za to může letadlo. Později večer, když hokejisté dohráli zápas a rodina ulehla ke spánku, jsem pokračoval. Po několikáté jsem natrefil na pěkný signál od DA0FF z JO40 a konečně zabral dokonce na první zavolání a nový čtverec byl doma – 567 km. Delší spojení již pak dělám skoro výhradně odrazem od letadel. To, co z klubu děláme v klidu na tropo, z mého dolíku prostě neudělám. Pracoval jsem tak s S58M, S59P a SP2WPY z JO94. Severní směr je z Opavy sice relativně otevřený, ale já mám tímto směrem zrovna hned za domem kopec. Na tropo jsem udělal mimo jiné z JO50 DL0GTH (510 km), DK0NA (448 km), či z druhé strany UT5DV. V noci aktivita opadala a já odpadnul také. V neděli po snídani jsem udělal přes letadla 9A3DF, DL1SUZ, SP1JNY, na tropo DL2HSX z JO50 a pak jsem se věnoval rodině a nemocným dětem. Odpoledne před koncem závodu vyšlo další spojení odrazem od letadel s 9A6K, na tropo s DJ7R, UT5DL. Když už jsem si myslel, že nejdelším spojením bude jako loni DL1SUZ z JO53, našel jsem 2 minuty před koncem závodu v obrovské síle nový ODX DL0LB z JN49 (623 km).

Použité zařízení FT-847 50W, 2x19el. DK7ZB bez LNA
 
Počet QSO       : 67

Počet bodu      : 16249


Žádné komentáře: