pondělí 4. ledna 2010

Quadrantidy 2010

S přelomem roku je zde na dlouhou dobu poslední lepší meteorický roj Quadrantidy. Vánoční čas uplynul jako voda naplněn různými návštěvami, navíc na víkend napadnul sníh, tak jsem sáňkoval atd. Doma jsem VKV ani nezapnul, jen jsem občas projel na internetu radary a chat, jak to v éteru asi vypadá.
O víkendu jsem po chvilkách udělal cca 100 spojení v RTTY ARRL Roundup contestu, na 7 minut se objevil v SSB lize a až v neděli odpoledne jsem se definitivně rozhodnul, že vyrazím opět na přechodné QTH. Sice jsem po očku sledoval klesající teplotu na venkovním teploměru, ale když jsem předloni absolvoval Quadrantidy v -12°C .... Sbalil jsem do kufříku rádio a hurá směr druhé QTH s vědomím absence internetu, tedy proč nezkusit zase random MS provoz.
První zpoždění nabírám u vrátek na pozemek. Snažím se po tmě marně zastrčit klíč do visacího zámku. Po chvíli si říkám nepij a z auta vyndavám baterku. Ano zámek je zamrzlý. Chvíli jej zahřívám v ruce a konečně povoluje (v -11°C nic moc). Uvnitř zapínám veškerá topení, zapojuji konektory do rádia a v mžiku jsem QRV. Najednou někdo bouchá na dveře a to Pavel OK2IFS se přijel na chvilinku podívat. Skutečně něco lítá a první QSO s RU4AN je otázkou výměny relací. Přesto se mi nezdá, že by to např. v porovnání z loňským rokem nějak zázračně létalo, když hvězdičkáři slibovali maximum okolo naší 20. hodiny. Na 144370 bylo plno stanic slyšitelných na tropo (některé v úžasných silách), tak jsem byl nucen bez absence chatu či DXC jít na CQ. Nic moc se ale nedařilo, spojení moc nebylo, žádná nová kostka, tak jsem měl alespoň radost, že to nějak funguje. Během vysílání jsem sledoval moc pěkný film v TV, občas vylezl ven se podívat na hvězdy a doslova zářicí Měsíc a ujistit se, že se opravdu neotepluje. Uvnitř se mezi tím již oteplilo na přijatelných +14°C, k tomu teplá káva, zbytky vánočního cukroví a v tom na mě jukne myš na horní palandě. Tak přeci opravdu myš, jejíž stopy jsme zaznamenali před Vánočním závodem. Poněvadž mužské lovecké pudy na pásmu jsem neuplatnil, vrhnul jsem se po ní a po celkem krátkém, přiznejme si nerovném souboji, jsem zaznamenal pro tento večer největší vítězství.
Následně dodělávám poslední QSO do UA a vypínám rádio, vše vypnu, zamknu, naložím do auta. Zbývá poslední zámek na brance a tentokrát do něj nemůžu klíč ani zastrčit. Že já jej nevzal do tepla! Jelikož jsem si všimnul zamrzlého předního skla zevnitř, nastartoval jsem a položil zámek na blok motoru. Sklo i zámek si daly říct a v -13°C jsem vyrazil k domovu.
Doma v teplé posteli jsem si kladl řečnickou otázku, zda mi to stálo za to. Stálo!
03/01/2010 19:00 RU4AN LO20QG 27 R26 FSK4 1943 km
03/01/2010 20:05 PA1VW JO22IN R26 27 FSK4 964 km
03/01/2010 20:26 UR3UB KO50DH R26 26 FSK4 878 km
03/01/2010 20:43 UA4FRL LO23AE R26 26 FSK4 1826 km
03/01/2010 21:12 RX3QFN KO91NQ R27 27 FSK4 1493 km

Žádné komentáře: