pondělí 6. září 2010

Jak jsem (ne)jel VHF contest

Letos se náš kolektiv OK2KCE nezúčastnil VHF contestu. Předcházela tomu dlouhodobě plánovaná akce "kulový blesk", na kterou jsme se již od loňského roku chystali a realizovali i díky chladnému a deštivému jaru až před Polním dnem. Za pomocí techniky jsme přestěhovali o pár desítek metrů stožár pro 2m, příbytek, postavili další stožáry a dovezli získanou pro nás novou, ale jinak dost starou buňku. Nejvíce práce odvedla moderní technika na obrázku, kde obsluha jeřábu pobíhala okolo s ovládáním zavěšeným na krku jako správný letecký modelář.
Následně bylo okolo hodně práce, dovolené a termín závodu se blížil. Stejně jsem si, utíraje pot při kopání výkopu pro chráničky a uzemnění, ne jednou vzpomněl na povzdechy, jak se mají ti, kteří to mají jednoduché, když jen cvaknou vypínačem.....
Na konci srpna tedy přišel okamžik zpětné montáže antén - starých dobrých 4x10el. DK7ZB.
Pak se ale vše zadrhlo. Když byl volný čas, tak přišlo správné radioamatérské závodní počasí, tedy zima, déšť, vítr. A bez natažených a zapojených kabelů se špatně vysílá. A tak se prostě nějak stalo, že závod pro tentokrát odpískal, ale snad již v A1 contestu budeme připraveni na startovní čáře.

V sobotu jsem tedy nezačínal v 16 hodin závod a místo zatopením pod kotlem jsem doma rozdělal oheň v krbu a zahájil tím oslavu narozenin mé XYL. Původně jsem nechtěl vůbec vysílat, ale stejně mi to nedalo a v sobotu později večer jsem cvaknul v hamovně vypínači, že tedy pár bodů rozdám. Počkal jsem, až se nažhaví lineár, písknul jsem kontrolně do mikrofonu a ejhle zrada - koncový stupeň nezesiluje. Divné, všechny kontrolky svítí, anodové napětí je, proud to bere +/- správný. Prostě jede, ale neseje! Co se tak mohlo stát? Nepátral jsem dlouho: velký knoflík ladění se zalíbil synovi. Stačilo "jen" asi deset otáček a je výkon venku. Během chvilky jsem udělal pár spojení, zjistil jsem, že vše funguje jak má a šel jsem po oslavě raději spát.

V neděli ráno po zahřívacích spojení s OK jsem uklofal IQ3AZ. Byl to jediný Ital, na I5PVA/6 a IK5ZWU/6 jsem se tentokrát nedovolal. Následovali stanice z UR, HA, 9A, S5 a DL ze středních vzdáleností. Na SSB jsem udělal snadno DR9A a to byl i můj ODX za 702km. Bez nějakých očekávání jsem zkusil sked s LY2WR, který chodí na VHF QTH jako z praku, ale co doma schovaný za kopečkem, který se zvedá hned za domem? S překvapením jsme se hned udělali a když pak dával výzvu, signál ještě zesílil na reálných 599. Fakt neskutečné. Hned další spojení ze severních směrů byli kluci z SK7MW a na SSB to taky prošlo na poprvé. Z jihu jsem vydoloval několik 9A a zkusil jsem zavolat YT7G, který hned odpověděl. Blízské stanice jsem skoro nevolal, jako zástupce nejbližších sousedů z SP jsem snadno přes kopec udělal SP2QBQ z JO94. Z jihu jsem přidal další S5, 9A, s odřenýma ušima YU1LA a po něm hned YO5OCZ. Ale to už se pomalu blížil závěr závodu a počet spojení jsem zaokrouhlil na 50. Mezi tím jsem stihnul pracovat na vybavení podkroví, odpočinout, poobědvat, dát odpolední kávu. Prostě taková správná pohoda.
Pracováno z QTH cca 280 m n.m. z Opavy, FT-847, PA 350W a 7el. DK7ZB

Znacka : OK2PMS

Contest : Den rekordu
Datum : 4.9.2010
QTH : Opava
WW Lokator : JN89WW
Pasmo : 2m/144 MHz
Kategorie : single
Log : KJTlog VHF-SHF Contest LOG ver.1.0.3.330

Pocet QSO : 50
Pocet bodu : 17515
--------------
TOP 10:
1. DR9A JN48EQ 702 km
2. SK7MW JO65MJ 689 km
3. LY2WR KO24FO 685 km
4. YT7G JN94XC 668 km
5. YU1LA KN04FR 611 km
6. 9A1P JN65VG 602 km
7. IQ3AZ JN65QQ 580 km
8. S53GO JN65XM 572 km
9. 9A1C JN75RM 523 km
10. 9A4M JN85EI 522 km

Žádné komentáře: