sobota 21. července 2012

EME expedice VP9I

anténa VP9I
Další zajímavá EME expedice je již minulostí. Tentokrát si DL operátoři DF7KF, DM1AC a DL9MS vybrali zajímavou lokalitu - Bermudy, kde vysílali pod značkou VP9I převážně v pásmu 144 MHz.
Zisk nové DXCC je vždy lákavá a tak jsem směřoval mé snažení na poslední dny expedice, kdy již měla být lepší degradace a také ukojeni big gun.
V pátek po poledni jsem vyrazil na EME QTH a čekal na provoz VP9I. Měl jsem obavy, zda můj malý výkon na jejich single anténu bude stačit. Od počátku jejich provozu jsem viděl pěkně jejich signál, ale první půl hodinu jsem nebyl schopen signál zdekódovat. Později již bylo dekódování v pořádku a až na malé vyjímky (asi 3 relace) jsem je vždy spolehlivě dekódoval. Jejich signál byl obdivuhodně silný na single anténu - max. -17 dB a občas byl signál slyšitelný i uchem.
Vytrvale jsem volal skoro 3 hodiny, než se spojení konečně podařilo s reporty -20/-26. Je to má 74. DXCC na 2m.

Žádné komentáře: