středa 18. března 2015

Polární záře 17.3.2015

Po dlouhé době jsem si užil několika spojení odrazem od polární záře. I když jsem se provozu věnoval jen chvíli, bylo patrné, že se jedná o velmi silnou Auroru a jak mnozí vzpomínali, nejsilnější od listopadu 2003. Na onu památnou polární záři jsem si vzpomenul zrovna před 2-mi týdny. To mi totiž do garáže zatekla voda a výsledkem bylo několik krabic QSL lístků nasáklých vodou, které jsem doma přebíral a vzácnější sušil. I narazil jsem právě na QSL lístky potvrzující spojení z onoho zajímavého listopadového dne. Pamatuji si, že jsem tehdy v noci zajel za město mimo dosah pouličního osvětlení a díval se na polární záři, což je v našich končinách opravdu zvláštní jev.
Letos jsem se dostal k rádiu dost pozdě a tak jsem stihnul jen 4 QSO. Podmínky se u mě houpaly, občas některé stanice bouraly i na SSB. Pravděpodobně díky své síle polární záře a množství stanic na pásmu byl problém prorazit pileupem. Když jsem se mohl později večer konečně plně věnovat provozu, podmínky opadly a já šel raději spát a nebyl jsem tak u druhého maxima. Každopádně jsem spokojený i za těch několik spojení.
Pracováno na 144 MHz s GM3SEK (IO74), G0UWK (IO83), G4DHF (IO92), DH8BQA (JO73).

Žádné komentáře: