úterý 9. června 2015

EME expedice Bahamy

 8.6.2015 začala EME expedice v pásmu 144 MHz na Bahamské ostrovy , kde vysílají operátoři okolo AA7A pod značkou C6ANS.
Hned první den je postihly technické problémy, kdy měli problém s příjmem, přičemž produkovali solidní signál. Po několika hodinách vysílání tedy provoz přerušili a do druhého dne závadu objevili v přijímacím koaxiálním kabelu.
9.6.2015 jsem byl na EME QTH primárně kvůli jiné EME expedici do amerického státu Wyoming. Než vyšel Měsíc na americkém středozápadě, naladil jsem se na kmitočet 144.124 MHz expedice z Baham, kde jsem registroval obrovský pileup, ale po signálu C6ANS ani stopa. A tak to trvalo asi 40 minut, než se objevily první náznaky signálu, který pak silně kolísal, pravděpodobně také vinou přepínání polarizace. Na obrázku je vidět úroveň signálu, kdy jsem v jedné periodě nic nepřijímal a hned v následující přišla pro mě odpověď v síle -21dB a potvrzení pak dokonce -19dB. Rovněž je vidět na spektru pileup volajících stanic.
Bahamy jsou má 103. DXCC v pásmu 144 MHz.

Žádné komentáře: