pondělí 15. dubna 2019

Anguilla na 144 MHz EME


V současné době probíhá třípásmová expedice 2m - 23cm na malý ostrov Anguilla v souostroví Malých Antil. Na ostrově, který je přímo podřízen Britské koruně, žije jen přibližně 9000 obyvatel. Zde se vypravili světoběžníci Chris PA2CHR a Jos PA3FYC.
V pásmu 144 MHz vysílají na anténu 2 x 20 el. Xpol a 800W výkonu. Jelikož nemusím být první, který s nimi udělá spojení, vypustil jsem první dvě noci a štěstí jsem zkusil až v neděli později večer. Pod značkou VP2EMB produkovali stabilní pěkný signál po dlouho dobu. Prostě ideální podmínky dělat jedno spojení za druhým, ale zjevně mají na přijímací problém s nějakým šumem či rušením. Občas udělají pár spojení za sebou a pak dlouho dobu nic nepřijímají, jen volají výzvu a přitom je volá půl světa. Při těchto podmínkách jsem si nebyl jistý úspěchem a tak jsem měl puštěné volání a sledoval při tom televizi. No a zrovna v době, kdy signál několik relací u mě kolísal, program zdekódoval pro mě odpověď a spojení se podařilo ihned dokončit s reporty -24/-25 dB.

Žádné komentáře: