čtvrtek 9. května 2019

Severní Mariany na 144 MHz EME

V uplynulých několika dnech proběhla expedice na největší ostrov Saipen amerického přidruženého státu Severní Mariany v západní části Tichého oceánu. Kay JH3AZC a Taka JP3EXR vysílali EME provozem v pásmu 144 MHz pod značkou KH0/W2AZ se stejnou výbavou, jako u jejich předchozí expedice do Nepálu 9N7AP . Antény měli opět 2 x 9el. v horizontální polarizaci.

V době expedice ale nebyly ideální podmínky, na počátku byl nový Měsíc a degradace byla dost vysoká (v době QSO -5dB). Provoz jsem aktivněji pouze monitoroval 7.5., kdy jsem musel konstatovat, že to bude na současné dvojče opět velký boj. Během několika hodin jsem viděl jejich signál jen občas na malou chvíli, ale při tom jsem viděl mnoho volajících stanic. Jelikož 8.5. je státní svátek a volno, byl jsem připravený být na pásmu celé okno do KH0. Ráno jsem neuměl dospat a tak jsem vyrazil na portable o hodinu dříve a dopřál si ještě několik MS QSO. Po našem východu Měsíce se za chvíli díky Ground gain začaly objevovat na monitoru signály expedice. Když byl Měsíc teprve 3 stupně nad obzorem, přišla odpověď a spojení proběhlo s reporty -27/-26.

Žádné komentáře: