pátek 22. listopadu 2019

Tanzanie na 144 MHz EME

Zcela náhodou jsem zjistil, že je na pásmu expedice z ostrova Zanzibar. Kromě provozu na KV vysílají rovněž pod značkou 5H3EME na 144 MHz EME z lokátoru KI93.
To mě samozřejmě nenechalo klidným a jelikož plánují poslední EME provoz v pátek 22.11. do jejich MS, nebyl čas zbytečně otálet. Dne 20.11. jsem byl na pásmu asi 2 hodiny, ale nic z toho nebylo, další den jsem stanul v noci a jel vysílat už v noci při východu Měsíce, ale během 3 hodin se mi spojení nepodařilo a pak ukončili provoz kvůli silnému dešti a já se mohl jen dospat a jet do práce. Poslední den expedičního provozu jsem trochu zaspal a tak už byl Měsíc v elevaci 3°, ale signál nikde, jen volající stanice. Po nějaké době se signál správně otočil a už jsem dekódoval CQ, zavolal jsem a odpověď přišla obratem. Spojení se konečně podařilo s reporty -24/-18 dB.
Na straně expedice používali výkon 1kW a dvojici Xpol 10. el. antén. Poslední den uvedli, že LNA na horizontální anténě nefunguje, tak poslouchali jen na vertikální polarizaci.

Žádné komentáře: