středa 26. března 2014

čtverec IO57 na 144 MHz

Ráno jsem stanul z postele a přečetl jsem si noční SMS s informací, že Martin GM6VXB vysílá ze vzácného čtverce IO57. Tento čtverec leží celý v moři poblíž Skotska a jedinou pevninou jsou od roku 1930 neobydlené ostrovy St. Kilda. Mimochodem se jedná o velmi zajímavé území rovněž zapsané na seznamu UNESCO. Informace viz http://www.kilda.org.uk/. Ale zpět k Martinovi a jeho krátké expedici. K návštěvě ostrova využil letu vrtulníku 25.3.2014 a sebou si na ostrov přivezl zařízení s výkonem 100W, 9el. YAGI a dva akumulátory po 60kg. Poněvadž myšlenka IO57 byla i pro mě lákavá, rozhodnul jsem se mít zařízení u sebe a čekat, kdy se Martin zase objeví v éteru. 26.3. ráno se tak stalo. Pingů procházelo poměrně hodně, ale měl jsem problémy s dekódováním těch menších kvůli zázněji na pracovním kmitočtu 144.376. O to víc mě mrzely dva velmi silné bursty zrovna v době, kdy jsem musel restartovat WSJT. Za chvíli bylo spojení zkompletováno a nový čtverec je doma. Po několika spojeních Martin provoz ukončil, poněvadž musel balit před odletem vrtulníku zpět na pevninu. Další návštěvu plánuje na letošní září
Během krátkého pobytu navázal Martin GM6VXB/P spojení do našich končin ještě s OK1TEH a OM5CM.

Žádné komentáře: