pátek 2. listopadu 2018

Havajské ostrovy v ARRL EME závodě

antény NH6Y
Naplánoval jsem si aktivitu během víkendového 1. kola ARRL EME závodu. Nechtěl jsem závodit, ale využít zvýšenou aktivitu stanic, zkusit udělat ohlášenou expedici do Nepálu a v neposlední řadě si užít EME provozu.

V sobotu brzy ráno jsem si na pásmu udělal několik nových vesměs amerických initů a poměrně dost času jsem věnoval monitorování provozu 9N7AP. Byl jsem dost zklamaný, že je prakticky na svou poloviční anténu neslyším. Chvíli jsem volal. Sice se mi podařilo dělat šňůru spojení, ale jednalo se pouze o stanice, které již mám udělané z minulosti. Měsíc se pomalu blížil k obzoru a já jsem zaregistroval na Livecq144 signál od NH6Y. Havajské ostrovy mě v minulosti minuly. Když jsem začínal na EME, byl aktivní na EME KH7Y, ale tak dlouho jsme se na pásmu míjeli, až mu vichřice zničila VKV antény a on se rozhodnul, že svou EME aktivitu ukončí. Nyní jsem neměl problém najít pěkný signál od NH6Y a netrvalo dlouho, než jsem spojení dokončil. Signál byl chvílemi slyšitelný i z reproduktoru s reportem -18dB. Je to má 119. DXCC a 47. WAS. Zbývají mi tak v pásmu 2m už jen tři státy: NY, AL a RI.
I druhé okno jsem byl na pásmu a opět jsem zkoušel monitorovat kmitočet 9N7AP. Opět to byla u mě bída, odměnou za ponocování bylo alespoň 5 initů.

Žádné komentáře: