pátek 2. listopadu 2018

Gabon a Nepál na 144 MHz

Jak jsem se zmínil v minulém příspěvku, proběhla EME a KV expedice do Nepálu, kde vysílali japonští amatéři pod značkou 9N7AP ze čtverce NL18XF. Na 2m EME používali zařízení FT991, PA 500W, anténu 2 x 9el. LFA horizontálně.
Myslím si, že neměli v setupu vše v nejlepším pořádku, jelikož hůře poslouchali a měli na pásmu i slabší signál. Jelikož jsem jejich kmitočet hodiny marně monitoroval čekajíc na jejich signál, viděl jsem neustále hodně volajících stanic ze všech kontinentů. Rozdíl reportů volajících stanic mezi mnou a 9N7AP byl někdy až 10dB, přičemž antény jsme měli přibližně stejné.
antény 9N7AP
Snažil jsem se o spojení o víkendu během ARRL EME contestu, v pondělí jsem pokoušel štěstí 2h před odchodem do práce a jako poslední možnost jsem zvolil ještě úterní ráno, kdy jsem měl přibližně 3 hodiny do MS v Nepálu. Ale opět stejná situace, kdy jsem nic nepřijímal a já se již upínal k magickému ground gainu, který mi již mnohokrát pomohl.
Pookřál jsem, když na EME chatu dal zprávu TR8CA, že volá na 144.139 výzvu. Alain je velmi známá značka z KV (také mám s ním mnoho QSO od 30 do 10m provozy SSB, CW, RTTY) a od srpna 2018 se začal objevovat rovněž na 2m EME. Ihned po přeladění jsem našel jeho signál, dekódoval a volal ho. Po několika relacích volání mi Alain odpověděl a spojení proběhlo hladce s reporty -26/-30 dB. Používá jednu 8 el. Xpol anténu od I0JJX a 500W výkonu.

provoz u 9N7AP
Vrátil jsem se zpět hlídat Nepál, ale Měsíc u nich nekompromisně zapadal. Když byl u nich 4° nad obzorem, konečně se signál objevil  a začal jsem je volat. Pak už to šlo poměrně rychle, sice s opakováním, ale spojení jsme stihli dokončit s reporty -29/-26 dB. Dlouhotrvající snaha se mi tak vyplatila, rychle jsem vypnul zařízení a zapomněl jsem si tak udělat na památku kopii obrazovky.




Žádné komentáře: